شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ |۲۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 6, 2024

دزدی فقط بالارفتن از دیوار مردم نیست؛ کسی که خمس و زکات را پرداخت نکند، درهرلباس و پست و مقامی که باشد، سارق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله علوی گرگانی، امروز در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج وزارتخانه‌ها، اظهارداشتند: دسته ای از انسان ها هستند که همواره مورد ستایش پروردگار قرار دارند.

ایشان افزودند: انجام دستورات برای همه بندگان یکسان نازل شده است و در این میان افرادی عاقبت بخیر هستند که قدرت و امکانات را برای انجام دستورات خدای متعال بکار گیرند .

معظم له، شریک قائل نشدن برای خدا را از نشانه های مومنین دانسته و گفتند:  با ید در مقابل خدایی که همه آیات او محکم و استوار است و همه چیز را از روی حکمت خلق کرده ، بیست و چهار ساعته خضوع و خشوع داشته باشیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که همگان در پرداخت حقوق خدا و مردم یکسان هستند، افزودند: اگر کسی  خمس و زکات را ندهد، مال مردم را خورده است؛ زیرا دزدی فقط از دیوار مردم بالارفتن نیست و کسی که خمس و زکات را پرداخت نکند، در هرلباس و پست و مقامی باشد، سارق است.

ایشان تاکید کردند: خدای متعال با کسی تعارف ندارد و در پرداخت زکات و خمس فرقی بین مراجع، روحانی و مردم نیست؛ همه باید به انجام دستورات الهی اهتمام جدی داشته باشند.

*تاکید براحیای امربه معروف و نهی ازمنکر

ایشان در ادامه سخنان خود با اشاره به ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تاکید کردند: امر به معروف و نهی از منکر باید جز برنامه های زندگی افراد قرار گیرد و کسانی که می خواهند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند، می بایست اجرای این فریضه الهی را از خانواده خود آغاز کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان با اشاره به این که امروز همه جای کشور در اختیار مومنین است، گفتند: نیروهای سپاه برخاسته از خود انقلاب هستند و باید با رفتار و کردار خود اسوه و الگویی برای دیگران باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha